8 lipca 1935 roku Josef Liebhart w Monachium zakłada firmę SALEWA GmbH. Podczas wojny firma produkuje wiele różnych produktów ze skóry oraz innych materiałów. Przede wszystkim plecaki z metalowym stelażem oraz kijki narciarskie z drewna orzechowego. Ze względu na ogromny popyt na owe kijki w sezonie zimowym 1952/53, SALEWA wchodzi na sportowy rynek. W 1955 roku SALEWA sponsoruje ekspedycję na Cordillere Blance w Andach i w ten spopsób ugruntowuje swoją pozycję na rynku sportów górskich. Do asortymentu alpinistycznego firmy SALEWA dodane zostają: sprzęt do wspinaczki lodowcowej, czekany i raki. W 1962 wyprodukowany zostaje niezwykle lekki rak o całkowitej regulacji. Dzięki temu produktowi firma potwierdza swoje przewodnictwo w sektorze sprzętu wspinaczkowego. W 1978 roku SALEWA wykonuje zdecydowany krok w kierunku ekspansji: asortyment zostaje poszerzony o produkty odzieżowe. W roku 1979 SALEWA po raz pierwszy prezentuje wszystkie swoje produkty z jednakowym logo: Orłem – symbolem niepowtarzalnej jakości! Po otwarciu w 1982 oddziału w Austrii, firma nabiera międzynarodowych kształtów i nawiązuje kontakty w całej Europie, USA, Japonii, a nawet w Nowej Zelandii. Włoski importer Heiner Oberrauch oraz jego przedsiębiorstwo Oberalp przejmuje markę SALEWA i doprowadza ją do sukcesu. Obecnie na sześciu najważniejszych europejskich rynkach: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Włochy, Francja oraz Hiszpania istnieją odziały firmy SALEWA. W 30 innych krajach firma współpracuje z importerami.